dinsdag 4 februari 2014

Groene smoothies

Het leek mij leuk om te beginnen met gezonde post. Zelf ben ik begonnen om groene smoothies te drinken als lunch. Het was de hoogste tijd om eens wat extra vitamines binnen te krijgen, en dit is een makkelijke en zeker erg lekkere manier om dit te doen.
Het enige wat je er voor nodig hebt is een blender of sapcentrifuge en vers fruit en groente. Eigenlijk alles kan erin, gebruik dus vooral wat je lekker vind.
Groentes als boerenkool, prei, spitskool en dergelijke zijn voor 'beginners' vaak te bitter. Ik heb vooral veel andijvie, spinazie en sla gebruikt. Rucola en ijsbergsla zijn wel mijn favorieten! Meestal gebruik ik één zakje groente van rond de 100gram. Om smaak te maken gebruik ik mango, kiwi of banaan. Vooral banaan maakt eigenlijk alles lekker, al is die weer wat minder voor de lijn ;-).
Mango kun je trouwens prima uit de diepvries halen, een doosje kun je gewoon kopen bij bijvoorbeeld Albert Heijn en die is heerlijk!
Ik gebruik nooit melk of yoghurt maar twee grote glazen water en dan blend ik alles. Als ik het nog te bitter vind gooi ik er nog een stuk fruit in, vaak is hij dan erg lekker.

Dit zijn wat combinaties die ik erg lekker vind:
*Andijve, banaan, kiwi
*Spinazie, mango, sinaasappel
*Rucola, zomerfruit (uit de diepvries van AH), 2 kiwi's
*Andijvie, aardbei, banaan

Als je rode vruchten gebruikt zoals aardbei dan krijg je een wat minder lekker kleurtje, laat dit je niet weerhouden want het is echt heerlijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het lezen, jouw reactie is altijd welkom!