zaterdag 8 februari 2014

Tips voor lang haar

Lang haar is prachtig! Met een mooie kleur, de punten netjes geknipt en goed verzorgt! En toch weet je soms niet wat je er mee doen moet. Soms een staart, af en toe eens een knot. Regelmatig sta ik zelf voor de spiegel en dan heb ik totaal géén idee Meestal resulteert in het zoveelste besluit toch voor een kort koppie te gaan. Natuurlijk is een kort koppie niet de oplossing, lang haar is immers prachtig. (Een kort koppie natuurlijk ook! Don't get me wrong)

Ik zal je een paar tips geven waar je direct mee aan de slag kunt. Zelf vind ik veel inspiratie op Pinterest. Sowieso ben ik een groot fan van Pinterest, maar dat is een ander verhaal.

De donut knot, met how-to!
De haardonut koop je onder andere bij H&M en Primark. Je zou het zelfs nog een oude sok kunnen proberen. Knip de voet van de sok af en rol hem op. Het is een kwestie van oefenen maar dan heb je heel snel een chique kapsel. Je zou het nog kunnen afmaken met een mooie bloem, veer of curlies bijvoorbeeld.
 
De horizontale rol, met how-to!
De Grace Kellie rol ken je waarschijnlijk wel, dit is een verticale rol. Hetzelfde verhaal als met de donut, een beetje oefenen en je hebt heel snel een mooi kapsel. Zelf vind ik de staart zoals op plaatje 3 ook erg leuk.
 
De vissengraat, met how-to!
De vlecht is weer terug van weggeweest. Zelf vind ik een vlechtje naar de zijkant erg leuk, toch niet heel strak opgestoken, maar wel al het haar weg.
 
De posh paardenstaart
De posh paardenstaart ken je waarschijnlijk wel, alleen had je misschien niet geweten dat het ook een naam heeft. Dit is verreweg de simpelste up-do ooit:
*Je maakt een staart en laat één pluk los. Hoe dikker die pluk, hoe groter jouw 'elastiek'.
*Je draait de pluk om de staart en zet hem vast een met een schuifje
*Lak erover, et voila!
 
 
Ik haal mijn inspiratie dus vooral van Pinterest, er zijn ontelbaar veel borden vol met haarstijlen. Sommige zoals deze, met een how-to maar ook veel met alleen het eindresultaat. Het beste kun je gewoon eens gaan kijken wat bij jou zelf lukt en het belangrijkste, wat je mooi vindt.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het lezen, jouw reactie is altijd welkom!